fredag 25 november 2011

Längtar

Snart är det julafton,jag och maken har julpyntat hela lägenheten, hur mysigt som helst.

Detta vackra hjärta pryder vår dörr.

Jag gick förbi rabatten här utanför, det växer nya rosor, blir lite fundersam på om det verkligen snart är jul.

Väldigt vacker men tycker inte den ska blomma nu.

Denna är tagen hos mamma, jag undrade va det va för gult på gräsmattan, en maskros.....

Jag håller på med en sjal, den tar tid att sticka, det är den första jag gör efter ett diagram, och det går riktigt bra

Den är så mycket finare i verkligheten, jag är i alla fall nöjd att jag lär mig att sticka nya saker.
Jag har stickat en pyttipanna ( en sjal) jag fick först inte ihop hur jag skulle avsluta sjalen, tur att min älskade mor kunde hjälpa mig, mamma brukar säga att det är oftast lättare om man är 2 som läser och hjälps åt, då brukar det lösa sig, och så är det faktiskt!

Idag är det fredag ♥ då är det fredagsmys, glögg och god mat och kanske lite godis.

Ha en trevlig dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar