söndag 3 april 2011

Stickar baklänges...

Har nu repat upp min socka 4 gånger, jag får inte till min häl, vet inte vad jag gör för fel, så nu stickar jag baklänges, borde kanske gå och lägga mig i stället.

Idag har jag googlat runt på en  massa saker jag vill virka och sticka, men det är ju det är med mönster, jag kan ju inte läsa mönster, jag vill kunna sticka fina sjalar, tröjor, jag vill inte vara begränsad i min stickning vill kunna göra vad jag vill.

I morgon är det ingen kurs =( hon fyllde år så det blir till att vänta en hel vecka tills nästa gång.
Är det någon som har ett tips på en lätt förstagångs sjal med ett svenskt mönster? även ett fint mjukt garn? jag vet inte vad man kan använda för garner till sjalar, jag ska ha börjat på något tills nästa måndag som jag ska ha med mig på kursen.

Min mamma och Lasse kommer hem till mig i morgon, Alexander ska ut och övningsköra med Lasse, jag och mamma ska sticka =) så hon får nog hjälpa mig med hälen, min mamma är bäst!

Natti, natti, sov så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar