lördag 8 oktober 2011

Slappar lördag =)

Var och handlade kött idag på Gödebergs Gårdsbutik så fint kött och massa ekologiska varor =) det finns katter och kaniner och kossor att titta på för barnen, när jag skulle gå till bilen så var det en höna och en annan fågel som jag inte vet vad det kan vara, men jag tog kort.

Den var så stor och fin.


Jag var ju på krokningskurs, det var väldigt kul, nu kommer jag nog att bara kroka en massa saker.
Jag hittade en sida som förklarade krokning, vad det betyder, lite kul att veta.

"Krokning är en mycket gammal virkteknik som kommer från Afrika. Ibland kallas den stickvirkning, oftast kallas den tunisisk virkning. Den är ett mellanting mellan virkning & stickning. Kroknålen ser ut som en lång sticka med krok i ena änden. Krokning blir både tät & slitstark."

Så här ser nålen ut.

Jag har gjort färdigt ett par, det krokades i svarta fårets, lovvikagarn, svart och grått.



Dom blev lite stora men det gör inget, jag ska testa att göra i ett annat garn, alla kan ju inte använda ull.

Idag ska jag testa blossas årgångs Glögg , den luktar väldigt gott, det passar en dag som denna är lite frusen.

Ha en trevlig lördag!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar