söndag 9 december 2012

2:advent

Idag har vi haft en mysdag jag och maken, vi har bara slappat hela dagen :)

Jag har virkat klart kanten på sjalen, sen insåg jag att jag inte hade stickat en maska på hela helgen, så jag gick in på ravelry och sökte efter lite mönster och fastnade för en ugglemössa, det tog inte alls lång tid att sticka den, riktigt rolig va den att göra, mönstret kommer från ravelry och heter Chouette.

Jag missade julkalendern i dag, så nu ska jag titta på svt play, får ju inte missa något avsnitt, sen blir det att nana kudden.
Kram

2 kommentarer:

  1. Jag hittade din blogg och såg att du hade stickat den där fina ugglemössan som man kan köpa mönstret från Ravelry.Jag har köpt mönstret, men jag är inte så bra på engelska så jag har fått problem i mönstret.Jag undrar om du har lust att förklara för mig lite.Problemet är att när jag ska göra flätorna så blir det så knöligt.Ska man verkligen sticka så många maskor som 6 stycken innan man stickar de som är på flätstickan,det blir ju bara en knöl,likaså så står det åt ena hållet ska man ha 4 maskor på hjälpstickan och åt andra hållet 2 maskor.Det brukar väl vara lika många åt bägge hållen.Även flätan som är i mitten under ansiktet blir ju bara en knöl.Hoppas du kan hjälpa mig.
    Snälla,snälla hör av dig,jag blir tokig på detta mönster.Du skrev att det gick fort,men inte för mig.
    Tack på förhand.

    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Jag är inte inte så ofta på bloggen, jobbar på dagarna och kvällarna så är jag och bygger på mitt hus, jag kan tyvärr inte hitta mönstret på ugglemössan, så jag kan inte hjälpa dig. Hoppas du löst det ändå.

    SvaraRadera